Belang van Mode in Hondenaccessoires
Mode en design spelen een belangrijke rol in de wereld van hondenaccessoires. Recent onderzoek door PETS International en Yummypets heeft het denken van huisdiereigenaren onderzocht. Voor veel mensen is mode een belangrijk onderdeel van het dagelijks leven. Maar in hoeverre geldt dit ook voor hun huisdieren? Millennials, die zelf modebewust zijn, houden ervan om dit te tonen door hun huisdieren te versieren met modieuze halsbanden, tuigjes, bandana’s en dergelijke. ‘Twinning’, waarbij een eigenaar en hun huisdier bijpassende outfits dragen, wint ook aan populariteit. Dit varieert van een haarlint in dezelfde stof als de bandana van de hond tot bijpassende truien.
Het onderzoek onthult dat productontwerp een belangrijke factor (35%) is voor huisdiereigenaren bij het kopen van accessoires. Desalniettemin scoort de juiste prijs-prestatieverhouding (55%) hoger in combinatie met functionaliteit. Misschien verrassend is dat meer dan de helft (59%) van de ondervraagde huisdiereigenaren hun outfit minstens een keer heeft afgestemd op die van hun huisdier.
Vraag naar Betaalbaarder Ontwerp
Ruim de helft (62%) van de ondervraagde huisdiereigenaren zou graag meer ontwerpkeuzes zien. Met andere woorden, er is vraag naar meer mode- en designinvloeden in hondenaccessoires, mits deze de juiste kwaliteit bieden tegen een betaalbare prijs.
High-tech Hondenaccessoires
In de huidige wereld van connectiviteit winnen huisdiergerelateerde apps terrein en zijn ze op weg naar verdere groei. Volgens de enquête gebruikt al 53% van de huisdiereigenaren minstens één huisdiergerelateerde mobiele app, en 75% kan zich voorstellen in de toekomst meer app-gebaseerde oplossingen te gebruiken met betrekking tot hun huisdier.
De grootste groei wordt verwacht op het gebied van gezondheidsgerelateerde oplossingen. Zoals FitBark: een klein, kleurrijk apparaatje dat aan de halsband van een hond wordt bevestigd. Het monitort activiteitsniveaus, slaapkwaliteit, afgelegde afstand, verbrande calorieën, en de algehele gezondheid en gedrag van de hond dag en nacht. Een ander voorbeeld is Waggit, dat gericht is op het vroegtijdig detecteren van gezondheidsproblemen bij honden op basis van biometrische tracking. Het spreekt voor zich dat producten zoals deze er ook stijlvol uit moeten zien.
Enquêtedetails
Het onderzoek is gebaseerd op een enquête onder 393 huisdiereigenaren in vijf landen: Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. 31% heeft een kat, 44% heeft een hond en 25% heeft zowel katten als honden.